Hälso-----------samt



Okej, nu läser jag kostvetenskap på universitet, frågan är ju bara om det i självaverket är hälsosamt? Det är sjukt psykiskt påfrestande, hela klassen tävlar om vem som kan vara mest nyttig, vem som tränar mest och går på flest pass på IKSU, bygger mest muskler och äter mest protein...exempelvis är väl under luncherna, alla inspekterar varandras matlåder, tittar snett på den som kanske har sylt till sina pannkakor istället för keso.(den där jäkla kesoburken, dom äter den hela tiden,pga den är proteiiiiiiiiinriiiiiiiik, lol)

Sjukt stessande för lilla Caroline, 19 år. Jag är yngst i klassen och jag hinner inte med det, jag jobbar på vattenfall och sitter vid en dator och prata med arga/besvikna/tråkiga/glada/gamla/unga/smarta/dumma folk de flesta eftermiddagarna i veckan, och när jag inte gör det, gruvar jag på hur långt efter jag ligger i träningen/plugget. Min lilla oerfarna kropp hinner inte med allt detta..





Postat av: Stina

Fina Caroline, du har ingen anledning att hävda dig för dem! Förstår att det är påfrestande att plugga och jobba samtidigt, du ska veta att du är så sjukt duktig som hinner med så mycket! Men känn inte press för att du har sylt på pannkakorna eller för att du har fullt upp med att jobba i stället för att springa på löpbandet. Keso kommer inte att ge dem bättre betyg, och muskelbyggandet kommer inte att ge dem extra pengar i fickan. Du är bra som du är Caroline! Du behöver Inte hävda dig för dem!



Men lova mig att du inte sliter ut dig själv. Låter som att du har många bollar i luften, och du får inte glömma bort att Du är den viktigaste i allt detta!



Saknar dig! Finns här om något känns tungt <3

2012-05-13 @ 22:02:50

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail:

Blogg:

Kommentar:

Trackback